Революционното момиче Утена: Филмът

By | ноември 22, 2021

Utena е идеалният пример за shÅjo аниме. Филмът е съставен от наивна фантазия, съставена от принцове и принцеси и тийнейджърки с големи очи, светли коси и магически сили. Темите на ShÅjo остават ясни през целия филм. Включва силно емоционални сцени, пълни с рози и пълни с конфликти в отношенията. Но тази история не е традиционна история за shÅjo. Утена е уникална, защото историята разкрива shÅjo, използвайки страхотната си женска идентичност, за да преодолее очакванията на патриархалните общества към идеалната жена.

Утена отвън изглежда като обикновена приказка, но отдолу е очевидно различна. Приказката се използва за критика на илюзиите, открити в приказките (Napier 176). Подобно на класическа приказка, Утена, облечена като принц, пристига в академия във формата на замък и трябва да се бие с други дуелисти, за да спаси Анти Роуз Брайд. Но Утена се отклонява от обичайната приказка, защото Утена е жена, а академията и принцовете, които приличат на замък, не са нищо друго освен илюзии. Утен и Анти предизвикаха вълнение, когато отрекоха и рационализираха отрицателните аспекти на идентичността на своите принцове. След като разбива идеализираната им фантазия, Утен взема революционно решение да напусне настоящия си приказен свят с Анти. На излизане приказната академия се показва като тъмно, празно място, изпълнено само със сламени кукли. Светът е унищожен, когато Утен и Анти решават да го оставят зад себе си, защото това е фантазия, подкрепена само от техните въображаеми идеали в страната на патриархалната приказка.

Утена наистина носи идеята за shÅjo и възможностите за ужасна женска идентичност, тъй като Утена използва своята идентичност, за да извърши апокалипсиса на света на приказките. Според Френчи Лънинг, shÅjo е идеалното средство за създаване на нови социални идентичности за жените, защото е в състояние да избяга от очакванията на патриархалните общества, като превключва между образа на невинно момиче и възрастна жена (Лънинг). Утена е уникално shÅjo, защото тя съзнателно знае силата си да промени света. Утенак осъзнава в историята какво казва Лунинг, че shÅjo прави чрез нашите изяви отново и отново в нашето общество. Той отива крачка по-далеч, като създава възможност за нова идентичност, създадена от суровата му личност. Това става чрез съзнателното отхвърляне на патриархалните идеали. Утен и Анти изключват съществуването на идеализиран принц и жена, тъй като решават да изоставят ролята на потиснатата Розова булка и фалшивите спомени на своите принцове. Утен използва потенциала на своята тийнейджърска shÅjo идентичност, за да търси нови самоличности и да има връзка с Анти. Утенак отива още една крачка по-далеч, защото историята на самия shÅjo е shÅjo герой, но той активно използва своята идентичност, за да създаде нови възможности за себе си.

Споменете произведения

Обяд, френски. „Под ръбовете: Шоджо и морфологията на властта“. академия,

2011: 3-19. уеб. DOI: 10.1353 / mec.2011.0021

Нейпиър, ​​Сюзън. От Акира до аниме „Подвижен замък“ на Хаул. Ню Йорк: Палгрейв Макмилан,

2005. Форма.

Category: gpu

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *