Сравнение на PS4 срещу PC графика

By | ноември 1, 2021

Игралната конзола Sony PlayStation 4 споделя голяма част от хардуерната си технология с персонален компютър. Ще разгледаме как се сравнява с компютъра за игри по отношение на цена и производителност.

PS4 използва графичен процесор (GPU), базиран на серията Radeon HD 7000 графични карти за компютър, проектирани от AMD. Той има 18 изчислителни блока с 64 ядра на компютър, което дава общо 1152 ядра. Това дава на PS4 теоретична производителност от 1,84 TFLOPS, която може да се използва за графика, симулация на физика или комбинация от двете.

Има добре известни разлики между графичния процесор на PS4 и базираната на AMD 7870 графична карта за компютър. Първото е, че PS4 устройството има специална шина от 20 GB/s, като се избягва L1 и L2 GPU кеш, за да се позволи директен достъп до системната памет. Директният достъп до паметта (обикновено съкратен на DMA) в този случай служи за ускоряване на графиката чрез намаляване на броя на необходимите процеси.

Той също така има допълнителна поддръжка на L2 кеш за едновременни графични и асинхронни изчислителни задачи. Това позволява на машината да обработва графики и изчислителен код синхронно, така че да може да се изпълнява без прекъсване.

И накрая, конзолният модул има 64 източника на изчислителни команди в сравнение с два на компютърния блок. Целта на това е да се подобри игровият двигател за разработчиците, когато пишат игри за конзолата.

Начинът за сравнение зависи от това дали компютърът е по-добър от PS4. В тази статия ще разгледаме сравнението от гледна точка на равни разходи. В по-късна статия ще работим върху сравнението въз основа на директно изпълнение.

Сравними разходи – PC срещу PS4

Ако погледнете сравнимите разходи, включително разходите за цялата система, конзолата лесно би извадила компютъра. PS4 струва около £ 350, а сравнима графична карта Radeon 7870 струва около £ 150, но към това трябва да добавите разходи за компоненти, които да допълнят останалата част от компютъра, като платка, процесор, памет, твърд диск, кутия и софтуер. За да създадете компютър за игри около цената на конзолата на Sony, ще се окажете със система, която е изложена на риск от цена над производителността. Този сценарий определено ще ви остави с компютър, който не съответства на конзолата по отношение на графичната производителност.

Има няколко причини за това. Първото е, че игровата конзола има голямо предимство, защото няма операционна система, която да акумулира ресурси като Windows. Компютърът трябва да може да прави много неща, много наведнъж. За да позволи това, операционната система трябва да бъде изчерпателна, като често отнема само много свободни машинни ресурси за работа. Операционната система на конзолата ще бъде част от компютър PC или Mac, което означава, че мощността, налична на PS4, ще бъде много по-безплатна за стартиране на игри. Това позволява на PlayStation да избяга с по-ниска обща спецификация, за да поддържа производителност.

Второто е, че производителите, които произвеждат конзоли, често продават на загуба поради необходимостта да спечелят пазарен дял и да продават конкуренти. Това е особено вярно в ранните етапи от живота на конзолата, когато разходите за разработка се възстановяват. PS4 v Xbox One е една от най-големите борби за продажби на технологии на пазара и изглежда, че ще продължи още много години напред. Разбира се, за производителя му е трудно да се конкурира със субсидиран продукт.

Цената не е единственото съображение, когато се сравняват двете. Потребителите на компютри често разполагат с останалата част от системата си, така че са налични повече средства за харчене само за графичен хардуер, а правилната производителност е единствената сметка. Моля, вижте следващата ни статия, Сравнение на PS4 v PC Graphics – Част втора, където разглеждаме правилната производителност на PlayStation и персоналния компютър.

Category: gpu

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *