Doujinshi като безпрецедентна визуална субкултура

By | декември 6, 2021

Терминът doujinshi се състои от две думи, doujin и shi, като първата означава хора с общи интереси, и shi magazine. Терминът се прилага към манга фензини, хоби списания и любителски комикси.

Интересното е, че най-популярната субкултура обикновено се приготвя от някой, който търси печалба и след това се храни на гладен млад фен. Това обаче не винаги е така в Япония. Изкуството в името на изкуството е това, което последователите на пазара на комикси искат.

Йошиширо Йонезава, писател, критик и ентусиаст в полза на популярната манга субкултура, реши да започне бизнес и пазарът ще бъде отворен за всички непрофесионални манга художници, които формират свой собствен кръг, наречен доджинши, за да произвеждат манга. имитират произведения на изкуството и списания (наричани още доджинши). Comiket, най-големият пазар на комикси в света, стана популярна идея, тъй като се провежда два пъти годишно в Япония в продължение на три последователни дни през зимата и лятото. Участват над 35 000 кръга, както и повече от половин милион участници.

Свободата на изразяване е пространство, за което се претендира на високо ниво, а организаторите не са мечтали да имат толкова голям успех в създаването си. Преди комиксите младите хора, които са учили в гимназия или колеж, са били ангажирани в пазарите на комикси като любители, а след завършването им спират да участват. Но в средата на седемдесетте това се промени драстично. Освен че беше хоби, това беше страст за цял живот, тъй като много художници спечелиха уважение и последователи поради нарастващата популярност на феномена доджинши. Всяка година в Япония има повече от две хиляди пазара на доджинши, а Comic е най-популярният.

Сега идеята се разпространи извън Япония, тъй като Тайван, Корея, Хонконг, Китай и дори Съединените щати отвориха пазарите на комикси. Броят на кръговете в Doujinshi се увеличи, тъй като пазарът предлагаше големи възможности на голям брой любители и художници на мангака (художници на манга).

В началото по-голямата част от основателите на доджинши бяха жени, около осемдесет процента. През 80-те години на миналия век се интересуват повече мъже, а сега съотношението изглежда е само леко в полза на жените художници.

Заключаваме, че доджинши е визуален културен феномен, който се оформя предимно от млади хора, но неговото значение и последици са от глобално значение.

Category: gpu

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *